onsdag 12. august 2009

Inntrykk opplevelser etter 4 uker i Qatar


Så var 4 uker ovestått.Opplevelsene så langt er veldig positive.Mange hyggelige mennesker her.De vi kommer i kontakt med er de som jobber på butikkene og spisestedene.
De er fra Asia og vi blir tilltalt med SIR over alt.
Før jeg reiste ned kjøpte jeg alt fra paracet til shampo for regnet med at her skulle det bli vanskelig å få tak i en del ting.Men der tok jeg feil, her importerer de det meste.Shoppingsentrene er store med mange spennende butikker,kinoer og isbaner.

Var i souqen her om dagen med Frank ,der kjøpte vi oss "LAKEN" og spiste middag.2 dager etterpå ble vi med resten av gjengen slik at de også fikk kjøpt seg "LAKEN".

Det har blitt mye shopping og cafebesøk disse ukene.Vi har feiret 3 bursdager disse ukene,det har vært veldig koselig og sosialt. 2 ganger har vi hatt sosialtsamvær hos
Kjell Ove,han er veldig gjestfri og der pleier det alltid å være liv. De siste dagene har tempraturen kommet seg over 50 gr igjen ....var nede i 30 her en morgen for en uke siden ..det føltes nesten kjølig ut. Man vender seg fort til varmen.Første ukene her nede brukte jeg 6 AC for å kjøle ned huset..nå bruker jeg bare de 2 ACene oppe på soverommene jeg ikke sover på.
I dag passerte bilen 1000 km,det er herlig med 240 hestekrefter bilen flyr jo...det gjør jo bensinen også, men med en pris på kr 1.50 literen og regingen sender jeg til Harriet så er det bare å trø på :-) like a Qatari..hehe
Nå er det ca 2 uker til jeg flytter til den leiligheten jeg skal ha permanent.Den ligger i Messaeid, så det blir kortere vei til fabrikken.Ellers går dagene fram til oppstart med til kursing utfordring med engelsken ,men går framover å lærer nye ord hver dag.Kommer ikke gratis for det blir en del jobbing om kveldene med å oversette/pugge.
Jeg og Roy har noen dager vi øver sammen. På fredag var vi 30 fra Hydro som var på en fantastisk "bobblebrunch" på Marylott Hotell. Buffet fra 7 restuanter med øl / champange i glasset ,det var ikke halvt før de var der med påfyll.

Har nå fått kjøpt meg litt pynt,pc-pult,skriver og i går digital bilderamme.

Savner mors kjøttkaker,komler og fleskesaus..hehe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar